Villkor

Nedan hittar du alla villkor.
Ifall du skulle ha några frågor så kan du maila till info@ss-service.se.

  • Jag accepterar att garanti på utfört flyttstädning gäller 10 dagar och eventuella brister kan reklameras inom 10 dagar och åtgärdas inom 48 timmar, reklamationer som inkommit efter 10 dagar granska inte.
  • Jag accepterar att betalningsvillkor på fakturan är 10 dagar.
  • Jag accepterar en månads uppsägningstid vid regelbunden hemstädning.
  • Jag accepterar att tjänst som avbokas senare än 5 dagar innan bestämt datum debiteras med fullt pris.
  • Jag accepterar att om jag har inglasad balkong (altan) i lägenheten tillkommer extra avgift fr. 250:- efter Rut-avdrag inkl moms.
  • Jag accepterar om vid hårdsmuts av lgh/hus tillkommer extra avgift från 500:- efter Rut avdrag inkl moms.
  • Jag accepterar att “Stockholm S-Service” gör kreditupplysning på mig.
  • Jag är informerad om att “Stockholm S-Service” kommer att skicka fakturan via email (om inte annat överenskommits) även informerad om att kontrollera skräpkorg (spam filter) där faktura samt bekräftelse kan hamna.
  • Jag accepterar att kyl och frys ska vara avfrostad vid tillträdet av flyttstädning. Denna avfrostning ansvarar jag som beställare för. Vid avvikelse tas det ut en avgift om 195:-.
  • Jag förstår att om temperaturen sjunker ner till -2 -5 går det ej att putsa fönster ute även om det regnar.
  • Jag accepterar att vid löpande timpris för flytthjälp utan hiss tillkommer 50:-/tim.
  • Jag accepterar att tillkommer 15% tilläggs avgift för helg och röda dagar.
  • Vi tar betalt för påbörjade halvtimme.
  • *Paketfastpris gäller inte om man flyttar från och till utan hiss eller över 1 trappor(våning), avståndet mellan lastbil och porten över 15-20 meter, då tillkommer extra avgift. Även i paketpriset ingår ett förråd ca3-4kvm som finns på samma fastighet som ni flyttar från, annars extra pris för extra förråd fr. 1000kr.(om inte annat överenskommits)
  • Vad som ingår inte i flytten vid fast eller paketpris(om inte annat överenskommits ): Nedpackning, montering isär/ihop, tunga grejer som t.ex. piano, kassaskåp, vitvaror, ekskåp, bäddsoffa, motorsäng, garderober(över 2meter) eller saker över ca80-90kg.
  • OBS: Alla ändringar och avbokning ska ske via mejl i god tid. Avbokning tar vi bara via mejl och innan 10 arbetsdagar. Mellan 10-5 arbetsdagar debiterar vi 50% av paket/fastpris, mellan 5-1 arbetsdagar debiterar vi 75% av paket/fastpris, vid timpris gäller minst 3 timmars debiteringstid.

OBS: Alla priser gäller efter RUT-avdrag förutsatt att ni är berättigade till detta. Ni få själva kontakta Skatteverket om ni har kvar/får Rut/Rot och få utnyttja avdraget.